laupäev, 29. märts 2008

Vaprad võrkiirised









Võrkiiris Iris reticulata, Danfordi võrkiiris (Iris danfordiae)
Sibulad ostetud sügisel 2007, Akone OÜ-st.
Kasvukoht hommikuse ja lõunapäikse käes. Vahepeal päike on naabrimaja taga peidus. Õhtu päike külastab ka seda kohta mingi aeg.
Maapind on pigem kuivavõitu, st, asub suure kase ja kirsipuu vahepeal.
Tegelikult on mul neid kolme sorti. Kollane, sinine ja sini-kollasekirju õiega ´Katherine Hodkin´. Kõige vapram on kollane, danfordi võrkiiris, tal on õiepungad juba sellised nagu pildil näha. Teised on ka vapralt juba ennast näitama tulnud, aga õieilu saab näha natuke hiljem.
Mulle nad meeldivad, oma varajase ärkamise poolest, sest teiselpool neid kollaseid peenraotsas on mul lumekupud. Tänu neile kahele on peenar kevadiselt päikseline. Õitsemise aja pikkuse ja hilisema nende eest hoolitsemise kirjelduse lisan siia hiljem.

Kuna hirmus lumesadu oli toimunud see nädal, siis ma lihtsalt täna kühveldasin nende pealt lund ära hästi õrnasti, et õied viga ei saaks.

Täna ( 27. 04.08) ma jändasin siin oma piltidega ja lõpuks suutsin siia lisada kõikidest võrkiiristest pildid. Nüüd on nad oma täies ilus siin ära näidatud ja mul on hea meel.
Nonii, lisasin siia tumeda võrkiirise pildi, mis näitab oma esimest õit 19.03.2011, kusjuures teised pole veel õitsemise moodigi:)

Kommentaare ei ole: