laupäev, 2. mai 2009

Nartsissiplafatus


Eelmine nädala lõpp sain ma kõik oma aia korda peaaegu. Maitsetaimed elavad nüüd oma elu aia taga, uues peenras. Vana maitsetaimla koht on nüüd laiali aetud ja muruseeme sinna külvatud. Maasikamaa ootab veel ainult puhatasmist. Kuigi osad maasikataimed ma istutasin oma mobiilsesse vana aiakärupeenrasse.

Enamus õunapuu oksi sai ka ära põletatud ja natuke sain vana komposthummikut ümber kaevatud.

Maha külvasin tilli, porgandi, salati, redise, rucola. Minu unistus saada omale kasvuhoone ei täitu ka sel kevadel veel....

Aias on ära õitsenud praeguseks hetkeks enamus krookusi, lumekupud, lumikellukesed ja märtsikellukesed ja võrkiirised.

Nartsissid on täiesti õies, tulbid ka kohe neile riburadapidi järgi. Lumeroosid õitsevad, pojengidel on lehepunnid väljas, iirised ja päevaliiliad on kosunud. Õitsevad ka madalad pinnakatja kannikesed ja hästi mitu lauku on ninad välja ajanud. Minu koerahammas näitas ennast mulle ja juunodel on äge lehestik. Priimulad ka hakkavad õitsema. Jumalate lillel on ka leherosett väljas. Karulauk on hirmsasti tittesid mullast välja ajanud, nii et kui keegi soovib, siis ma saan tuua...
Eelmisel aastal metsast toodud valge õiega sinilill õtseb, aga õied pole lumivalged, vaid on õrnalt lillakasroosa alatooniga. Väga ilus on ikkgi.

Praegu peaks kõigil olema muru juba riisutud ja kui on hirmus kuiv, siis peab hakkama kastma.

Pildipeal näitangi teile juunode lehestikku.

Kommentaare ei ole: