neljapäev, 4. juuni 2009

Oh seda juunit.


Nüüd on juba juunikuu esimene nädal. Olen hetkel Lobi külas, kus me rajame ühte taluaeda. Täna on tõeline vihmapüha. Taimedele on see muidugi hea, just neile mis just istutatud või mis ootavad istutamist.

Kirjutan siis oma aia uudiseid: mul on mitu uut taime: mul on aias porss, meie oma kodumaine taim. Sain selle oma kursaõe Ülle käest. Tõnu talu puukoolist ostsin omale alpi elulõnga sellise purpurse õiega. Just praegu ta õitseb ja kui ta lõpetab siis hakkab Piilu õitsema. On ju tore:)
Esmaspäeval olin ma sunnitud ostma omale ohhoota laugu, see pole veel mu aeda jõudnud, aga ta jõuab sinna nende iiriste ja päevaliiliatega, mis ema mulle Lätist tõi.
Mul on juba niipalju taimi aias, et hakkab tekkima väike kollektsioonaed. Üle 200 liigi on kindlasti, sorte vast 100 jagu.

Oma aiast olen juba saanud rediseid, herned ja maitsetaimed on tärganud. Poe juurest tädi köest ostsin 2 väikest tomatitame ka.

Ära on õitsenud enamus tulpe ja nartsisse, hetkel õitsevad murtudsüdamed, jumalate lill, kevad-nabaseemnik, kaukaasia kitsekakar priimulad, kevadfloks, mõned madalad iirised, üks pojeng, laugud. See on ju päris hea tulemus onju:)

Niisiis on ülevaade tehtud minu aiast. Pilte olen ka palju teinud, aga lihtsalt pole aega neid siia riputada.

Kes tahab omale uut muru teha, sellel on praegu seda teha just õige aeg. Muld laiali, rehaga enamvähem siledaks, muruseeme külvata, rehaga riisuda muruseeme mulla sisse ja siis rullida. Ülemise korruse onu kastab ja kui ei kasta, siis tuleb ise kasta. Soodsatel tingimustel võib esimest muru udet näha juba kahe nädalapärast.

Meri meeletult tormab ja vihma ikka ladistab täiga, raadiost tuleb tule siuke laul: Life goes on without me.. i´m just a gigolo... Sobib siia hästi:)

Pildil on porss, mis õitses mai alguses Luual

1 kommentaar:

Kadakas ütles ...

Istutamiseks ilmad justkui loodud jah! Aga kust seal Lätis neid päevaliiliaid saab - lihtsalt turult või kuskilt spetskohast?