teisipäev, 20. mai 2008

Laugud





































Laugud Allium

Laugud on minu suured lemmikud. Alates sibulast..;)

Lauke on mul mingi 5-6 sorti. kindlalt ei teagi, aga saab kindlaks tehtud.

Hiidlauk Allium giganteum

Selle ma sain türi lillelaadalt eelmine kevad ja näitab mulle kolme õit sel aastal. Mulle meeldib ta kõrge kasv, ligi meeter, ja suur lilla õisik. Suurepärane vaasilill muideks.
7. juuniks on õisikuvars kasvanud minu pikkuseks juba, õisi veel avanud pole, nädalake läheb veel.

Karulauk Allium ursinum

Selle me pätsasime Kadriga Keila-joalt näitab juba oma õisi tänasest. Karulauk on muieks seesama küüslaugulõhnaline taim mida venelased turul müüvad. Närivad neid lehti siis trammis ja kõik haiseb küüslaugu järgi. Tegelt on ta kaitsealune taim. Keila- joale tasub küll vaatama minna nende õitsemise ajal, siis on metsaalune õitest valge. Justkui lumi oleks maas. Tundub et talle meeldibki selline metsakõdune kasvukoht, kus pole lauspäikest.
25. mail on lauk täisõites, väga ilus on ikka:)

Karatau lauk Allium karataviense

Selle ma ostsin Akonest sügisel, on oma suured laiad lehed välja ajanud ja keskel on õisikunupp.

Siis on veel mitu lauku mis ma sain Sulev Savisaarelt. Üldiselt on karulauk ja hiidlauk mul hommikupäikses, ülejäänud laugud kirsipuu all, natuke kuivemas mullas. 25. mail kui pilt sai tehtud, polnud õisik veel avanenud. Hiidlauk kasvatas õisikuvarre 1,5 meetri pikkuseks.

See kollane lauk pildil on Allium Moly

Haleroosa lauk on nartsissilehine ja täitsa mahedamaitseline. Tõin ta 2009 a. kevadel Türilt, praegu, st. juulis õitseb ilusti.

See hästi sinine on tellitud 2008 a. Akonest, õitseb nagu segane praegu st. juulis. Saab siis näha mis järgmine aasta näha on.

Ohhoota lauk. Ostetud Kloostrimetsa puukoolist. Tal on siuksed vähe laiemad lehed ja hästi graatiliselt kaardv õisik.

Turkmeenia lauk. Allium. pärit Sulev Savisaarelt 2009. aasta sügisel.

Aflatuuni lauk. Allium aflatuniense. pärit Sulev Savisaarelt 2009. aasta sügisel.


Jazdi lauk. Allium jesdianum. pärit Sulev Savisaarelt 2009. aasta sügisel.


Rindeline sibul. Allium x proliferum. pärit Sulev Savisaarelt 2009. aasta sügisel.


Varrekas lauk "Mount everest" . Allium. pärit Sulev Savisaarelt 2009. aasta sügisel.

1 kommentaar:

Tiia Lokk ütles ...

See nartsissilehine peaks olema longuslauk.